Barcelona, 9 de juliol de 2014 – Ahir es va presentar en roda de premsa les accions dutes a terme per la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya. Nascuda l’any 2010 en el marc del Pla de Museus del 2007, la Xarxa té com a finalitat reforçar i consolidar la memòria col·lectiva de Catalunya, tot potenciant i dinamitzant els museus del territori que ajuden a entendre l’evolució històrica del nostre país.

Les accions fetes al llarg d’aquests anys han estat enfocades a posicionar-se en el territori i tenir major visibilitat. En aquest sentit les principals accions promocionals han estat:

1. 1- La creació d’un portal web que aglutina l’oferta conjunta de serveis de la Xarxa, basat en la web 3.0 ha estat dissenyat seguint un responsive design, és a dir, un disseny web adaptat a dispositius mòbils. www.xmh.cat

1. 2- Expositors promocionals a cadascun dels museus integrants de la Xarxa

1. 3- Vídeo promocional de la Xarxa:

[intense_video video_type="youtube" video_url="https://www.youtube.com/watch?v=wSysBQnhuAM" video_size="auto" /]

No menys important és el reglament intern que han elaborat els membres per al correcte funcionament de la Xarxa i que regula, entre altres, els criteris així com les modalitats d’adhesió del museus a la xarxa. Durant la roda de premsa, es va confirmar la futura incorporació del Museu d’Història dels Jueus de Girona, que està pendent de signatura, així com l’avançament d’una altra incorporació l’any vinent. Actualment, formen la Xarxa el Museu d’Història de Catalunya, el Museu d’Història de Cambrils, el Museu Comarcal de Cervera, el Museu d’Història de Girona, el Museu de Lleida Diocesà i Comarcal, el Museu Torre Balldovina i el Museu de Terrassa.

D’entre els projectes destacats per aquest any, la directora del Museu Comarcal de Cervera, Carme Bergés, va presentar a grans trets la primera exposició itinerant produïda per la Xarxa: Fams i Abundàncies. Una exposició que tindrà com a fil conductor la lluita contra la fam al llarg de la història, i que tractarà també temes com l’alimentació i la cuina, des del món romà fins a les actuals estrelles michelin. “Un projecte complex i ambiciós” que s’inaugurarà a finals d’any i itinerarà per la resta dels museus del territori.

Durant la presentació, el director del Museu d’Història de Catalunya, Agustí Alcoberro, va reflexionar sobre la creació dels museus nacionals d’història que neixen com a tal durant el selge XX, i com aquests han corregut paral·lelament al desplegament de museus locals i l’aparició de museus temàtics. Va destacar, també, l’actual demanda social d’història, “un interès creixent pel relat històric que neix d’una necessitat per part de la societat de trobar les seves arrels, la identitat i al singularitat de la seva història. I és que la història ha vingut per quedar-se”.

A la presentació van assistir Agustí Alcoberro, director del Museu d’Història de Catalunya; Daniel Solé, coordinador de la Xarxa de Museus d’Història de Catalunya; Gerard Martí, director del Museu d’Història de Cambrils; Carme Bergés, directora del Museu Comarcal de Cervera; Sílvia Planas, directora del Museu d’Història de Girona i del Museu d’Història dels Jueus de Girona; Montserrat Macià, directora del Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal; Ramon Sagués, director del Museu Torre Balldovina; Domènec Ferran, director del Museu de Terrassa; Xavier Arola, gerent de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, així com altres representants de les institucions locals.

Aceptar Rechazar Configuración