El Festival de Pasqua arriba a la seva setena edició posicionant-se com un dels certamens musicals més importants del país de música clàssica catalana.

Un Festival referent d’aquest àmbit, segons la pròpia Generalitat de Catalunya, que vol incentivar i promocionar la música d’aquest estil feta a casa nostra, tot apropant-la al públic d’aquí, com també per projectar-la a nivell internacional.

Enguany, el Festival tindrà lloc del 6 al 16 d’abril, i s’han programat 11 produccions musicals diferents que cristal·litzaran en un total de 19 concerts en diversos punts de la ciutat de Cervera.

El certamen també vol aprofitar els múltiples espais singulars de Cervera perquè, tant el contingut com el continent, transportin al públic a viure una experiència única i diferent. Així, la conservada Casa Museu Duran i Sanpere, el majestuós Paranimf de la Universitat, l’Església de Sant Agustí, l’Església de Sant Joan Degollat o la Residència Sagrada Família seran alguns dels emblemàtics espais seleccionats per acollir i integrar un concert apropiat a cadascuna d’aquestes infraestructures.

Alhora, també s’han organitzat diversos actes paral·lels a les actuacions musicals com una conferència sobre la Simfonia d’Homenatge a Beethoven o la descoberta de l’Església de Sant Domènec.

La nova direcció artística

Un altre punt important de l’edició es basa en el relleu a la direcció artística. Josep Maria Sauret agafa el timó de la programació del festival amb l’esperit de conservar les bases sòlides edificades durant les sis edicions anteriors, però aportant la seva pròpia mirada en alguns aspectes. Per exemple, Sauret aposta perquè els artistes i creadors executin programes pensats expressament per representar-se durant el Festival. D’aquesta manera, es ratifica el posicionament per tal que, com hem dit abans, tant el contingut com el continent estiguin especialment dissenyats per aportar una mirada novedosa, immersiva i envolvent en cada concert.

Un altra aposta de Sauret és establir i aprofundir en els lligams amb les grans companyies i entitats del sector musical català com l’Auditori de Barcelona (que enguany es plasma amb la coproducció de Brodas Bros); la Julià Carbonell (amb un concert concebut especialment per al Festival); la Universitat Autònoma de Barcelona; Conservatoris, etc.

En resum, una setena edició on Cervera es torna a posicionar com el bressol i el motor incentivador de la música clàssica catalana.

Programa de la 7a edició del Festival de Pasqua de Cervera

Per a més informació podeu consultar a la pàgina web del Festival de Pasqua: https://festivaldepasqua.wordpress.com/

Acceptar Rebutjar Configuració