Els Museus i el Patrimoni en el Territori. Museus segurs, museus en risc

De l’11 al 13 de juliol de 2018

Campus de Cappont (Lleida)

La Universitat de Lleida i la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran volen donar continuïtat a la col·laboració encetada en l’edició dels cursos de la Universitat d’Estiu 2012 amb l’objectiu de facilitar formació en temes de museus i centres patrimonials als professionals i persones interessades.

En l’edició d’enguany, s’ha considerat adient tractar la qüestió de la seguretat en els museus. El tema es tractarà des de molts punts de vista: robatoris, sistemes de vigilància, la figura i la funció dels vigilants (vigilant d’empresa de seguretat, vigilant de sala...), sistemes de seguretat i assegurances, així com altres amenaces que afecten el museu i les seves col·leccions. També es tractarà la situació dels museus en zones que han patit o pateixen conflictes bèl·lics. En definitiva, la seguretat com un element bàsic de la funció patrimonial del museu versus l’obertura del museu a la societat (difusió, organització d’activitats, dinamitzador cultural, etc.).

Acceptar Rebutjar Configuració