5 de juliol a les 7 de la tarda. Auditori de Cervera

Per motius aliens a l'organització, la presentació de demà 21 d’abril a les 19h. Auditori Municipal (C. Major, 59 - Cervera) queda ajornada pendent d'una pròxima data

A partir de diferents històries viscudes en primera persona, assistirem al relat dels millors episodis de l'autor com a conservador d’un museu i investigador.

Les peripècies d’arqueòlegs intrèpids a la recerca de tresors són temes que la literatura i el cinema han explotat amb èxit com a ficció. Poques vegades, en canvi, els estudiosos de debò expliquen les seves vivències al voltant de recerques i troballes.
Albert Velasco relata els millors episodis com a conservador d’un museu i investigador, una feina que no sempre es desenvolupa entre muntanyes de llibres, obres d’art polsoses i magatzems.
A partir de diferents històries viscudes en primera persona, l’autor ens presenta un apassionant món de descobertes i experiències en esglésies recòndites, cases de subhasta o, fins i tot, a Instagram, que van des la troballa d’una ampolleta de vidre persa o d’una arqueta per guardar una sandàlia de la Mare de Déu a l’enfrontament amb la policia en un museu i la declaració en un judici, passant per la lectura del testament de la filla d’un rei o la descoberta d’una falsificació sorprenent.

La presentació anirà a càrrec de Maria Garganté, historiadora de l'art i docent i l'autor del llibre, Alberto Velasco.

Acceptar Rebutjar Gestionar Galetes