Del 2 de març al 21 de maig de 2017

Inauguració de l'exposició el 2 de març a les 7 de la tarda al Museu Comarcal de Cervera

La Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya reflexiona sobre el diàleg entre fam i història en el seu primer projecte expositiu conjunt: Fams i abundàncies.

Al llarg de la història, s’han succeït moments de carestia o fam i d’excés o abundància pel que fa a la disponibilitat d’aliments. Això ha influït de manera decisiva en l’evolució de la humanitat. Encara avui, és una realitat ben palesa que provoca grans diferències socials. En el marc global, podem contraposar l’abundància dels països desenvolupats enfront dels països en desenvolupament o que han patit guerres o desastres naturals. I en el marc local, són evidents les diferències entre diferents barris d’una mateixa ciutat. Aquesta coexistència, ha existit sempre però potser avui en dia és encara més palesa, cosa que justifica una mirada enrere sobre aquest tema amb una mostra com Fams i abundàncies. Aquesta mostra reflexiona sobre com la gana i la inseguretat han perseguit la humanitat des dels seus inicis.

L'exposició

Fams i abundàncies és la primera exposició realitzada de manera conjunta pels membres de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya (xMHCat). Va ser constituïda l’any 2010 amb el lideratge del Museu d’Història de Catalunya i el suport de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. La xMHCat té l’objectiu de reforçar i consolidar la memòria col·lectiva del poble català. Busca potenciar i dinamitzar aquells museus i monuments que ajudin a entendre l'evolució històrica del nostre país, en reafirmin la nostra identitat i la projectin cap al futur.

La xMHCat està constituïda per 11 museus: Museu de Terrassa, Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet, Museu Comarcal de Cervera, Museu de Cambrils, Museu d’Història de l’Hospitalet, Museu d’Història de la ciutat de Girona, Museu d’Història dels Jueus de Girona, Museu de Lleida. Diocesà i comarcal, Casa Museu Verdaguer de Folgueroles, i Museu d’Història de Catalunya, Museu de Tortosa i Casa Museu Verdaguer de Folgueroles.

Aquesta exposició, ha permès a la major part dels museus membres de la xarxa l’aportació a la mostra de diversos objectes de les seves col∙leccions. Per tant, és un bon exemple de com la xarxa esdevé una plataforma d’innovació i cooperació. Aquesta permet compartir experiències i coneixements entre les institucions que en formen part i els seus professionals pel benefici general, provocant que el projecte que es presenta resulti molt més interessant.

Acceptar Rebutjar Configuració