Del 28 de gener al 21 de març de 2021

En el marc de la commemoració de l’Any Palau Ferré, el Museu de Cervera acull una nova exposició
JAUME FERRAN i PALAU FERRÉ
Un vincle intel·lectual

Comissariada per l’historiador Francesc Marco-Palau. L’any 1957, el pintor cubista Maties Palau Ferré (Montblanc, 1921-2000) exposa a l’Ateneo de Madrid. Entre els assistents a la inauguració s’hi troba un poeta de Cervera amb qui l’artista estableix una amistat que durarà tota la vida. És Jaume Ferran (Cervera, 1928 – Smyrna, 2016).

Jaume Ferran i Palau Ferré connecten de seguida: formen part d’una mateixa generació, provenen de la Catalunya rural, tots dos han estudiat a Barcelona -un Filosofia i Lletres, l’altre Belles Arts- i tenen ganes de veure món. Aviat, Jaume Ferran, poeta de la Generació del 50, s’establirà als Estats Units com a professor universitari. En paral·lel, Palau Ferré viurà uns anys a París, on es vincularà amb els corrents internacionals de l’art i des d’on idearà els seus quadres lluminosos plens de colors. Des de la seva coneixença, les col·laboracions entre la literatura i l’art seran constants.

En el marc de la commemoració de l’Any Palau Ferré, aquesta mostra ens apropa al vincle intel·lectual que s’estableix entre ambdues personalitats i que dona lloc a una amistat d’art i literatura, la qual podem descobrir en els seus poemes i quadres. Tot i que parteix de dos noms concrets, enllaça plenament amb l’afany del Museu per establir valors universals a partir de narratives en primera persona i arrelades a una geografia vital.

Col·labora:
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya - Diputació de Lleida - Institut d'Estudis Ilerdencs
Proposta pedagògica vinculada a l’exposició

Acceptar Rebutjar Configuració