19 de setembre de 2019

Dia: Dijous, Setembre 19, 2019
Hora: 7:00 pm - 8:00 pm
Lloc: (entre el c. de Castellnou i l'av. dels Pirineus)

Exposició temporal gratuïta en el marc de la Isagoge 2019, 43a setmana cultural de Cervera, i també de la Capitalitat de la Cultura Catalana Cervera 2019.

Nascuts a Cervera, els germans Claudi i Federic Gómez Grau van utilitzar la fotografia per apropar-se al cinema. A finals dels anys cinquanta, Hollywood va desembarcar amb superproduccions que fugien de la crisi del Sistema d’Estudis per torbar a Europa mà d’obra barata. Les càmeres dels germans Grau, des de primera fila dels decorats espectaculars d’aquelles superproduccions que evocaven el poder romà o la Rússia revolucionària, van deixar constància d’un imperi tan enlluernador com efímer. Aquests rodatges portaven estrelles internacionals que il·luminaven un paisatge cultural més aviat tenebrós: Ava Gardner, Charlton Heston, Sophia Loren o Rita Hayworth; mites a l’abast dels fotògrafs de Cervera. El llegat dels Gómez Grau supera les sis mil fotografies que documenten els centenars de rodatges en els quals van intervenir.

Configuració