De l'1 de juny al 12 d'agost de 2018

De l'1 de juny al 12 d’agost de 2018 al Museu de Cervera oferirem l’exposició Verdaguer segrestat. La utilització del mite durant el franquisme.

L’exposició abraça el període que va de la Segona República a l’inici de la Transició (1931-1977). A través d’una recerca exhaustiva d’articles periodístics, imatges, enregistraments i correspondència mostra com el poeta va ser instrumentalitzat pel franquisme. El govern de Franco, des del primer moment, va presentar Verdaguer com un geni de la nació espanyola.

“La conmemoración centenària del nacimiento de Jacinto Verdaguer no tendría significacion alguna si no fuera para demostrar que en la lengua de Cataluña se puede dar mucha gloria a España y que en catalán se puede predicar un recio y generoso españolismo”. Llorenç Riber, acadèmic de la Real Academia Española. Jacinto Verdaguer, poeta épico, Madrid 1945.

Com i per què es va utilitzar aquesta icona de la catalanitat per legitimar el govern franquista?

Quins en van ser els protagonistes?

Quina imatge tindríem del poeta si res d’això no hagués passat?

La mostra es proposa il·luminar algunes d’aquestes qüestions i plantejar-ne d’altres.
L’exposició ha estat coproduïda per la Fundació Jacint Verdaguer i la Xarxa de Museus d’Història de Catalunya, de la qual el Museu de Cervera en forma part.

La inauguració serà el proper divendres 1 de juny a les 8 del vespre i comptarà amb la participació de Carme Torrents, directora de la Fundació Jacint Verdaguer i de la Casa Museu Verdaguer.

Acceptar Rebutjar Configuració