A l’octubre, unes jornades analitzaran la presència i representació de les dones als museus de Catalunya

Amb aquest interès, el Museu d’Història de Catalunya i el Museu Comarcal de Cervera organitzen les jornades 'MUSEUS I PERSPECTIVA DE GÈNERE' els dies 18 i 20 d'octubre

Les jornades es plantegen com una reflexió general sobre els discursos i les propostes narratives que es fan des dels museus, alhora que proposen  revisitar, rellegir el passat, a partir de les noves perspectives científiques, els nous paradigmes que la teoria feminista ha anat elaborat en els darrers segles.

A les jornades, que tindran lloc els dies 18 i 20 d'octubre a Barcelona i Cervera respectivament, es presentaran experiències diverses en l’àmbit nacional i internacional, amb la voluntat d’enriquir un debat que contribueixi a fer uns museus menys sexistes.

L'any 1989, les Guerrilla Girls, un grup d'artistes feministes nascut a Nova York, van irrompre en el panorama internacional desvetllant que menys del 5% dels artistes representats en les seccions d’art modern del Metropolitan Museum of Art eren dones, però que el 85% eren nus de dones. Volien denunciar un desequilibri de gènere en els artistes representats a les galeries i museus. Imatge: Guerrilla Girls. Naked through the ages (http://bit.ly/2clqqN2)

Programa de les jornades

18 d’octubre, al Museu d’Història de Catalunya

9h              Recepció i lliurament de documentació