Enguany se celebra el centenari del naixement de Manuel de Pedrolo i el museu ens hi sumem.

Manuel de PEDROLO és una de les personalitats més significatives de la literatura catalana de la segona meitat del segle XX. Ho és per la importància de la seva producció i per la diversitat de tècniques, gèneres i estils que va conrear al llarg de la seva vida.

És un autor cabdal que va moure’s per disciplines diverses en una recerca constant d’una expressió total que ajudés a entendre i a comprendre la naturalesa humana (o bé a acceptar la impossibilitat d’aconseguir-ho). De les més conegudes obres narratives a la més desconeguda incursió dins la poesia concreta o a la menys prolífica, però igualment fonamental, obra teatral.

Aquest és el catàleg que recull les exposicions disponibles per itinerar que tenim entorn a la seva figura.

Configuración