Exposició del 8 d’octubre al 15 de novembre de 2015

Inauguració: Dijous 15 d’octubre a les set del vespre

Museu Comarcal de Cervera

Fins el 15 de novembre el museu acollirà una exposició entorn les llengües que han estat utilitzades majoritàriament pel poble jueu al llarg de la seva història.

Les diferents llengües han estat emprades pel poble jueu en diferents moments i entorns, però també amb finalitats diferents. Per això, l'exposició arrenca dels temps més antics del Poble d'Israel i presenta l'hebreu com a llengua de la Bíblia; i arriba fins al món actual, on l'hebreu és una la llengua oficial d'un dels estats creats al segle XX. Al llarg de l'exposició el discurs es focalitza també en dues llengües gairebé oblidades, però de gran riquesa literària i social: el ídix o el judeocastellà, així com presenta les llengües pròpies de la quotidianitat i dels àmbits familiars: la haquitia dels espais propis del judaisme mediterrani (segles XIX-XX) i el català medieval dels calls catalans (segles XII-XV).

Aceptar Rechazar Configuración