Farinera

L’antiga farinera de Cervera forma part d’un complex més important que va rebre el nom de Sindicat Agrícola de Cervera i sa comarca. El Sindicat va ser fundat l’any 1918 i estava equipat amb tot el necessari per a fer front les necessitats que tenia el pagès. Després de múltiples vicissituds, l’any 1985, davant la impossibilitat d’afrontar tots els deutes que s’havien contret amb els socis, proveïdors i banca privada, la Cooperativa de Cervera va ser adjudicada al Banc Central, principal creditor de l’entitat el qual, posteriorment, la va vendre a mans particulars.

L’any 2002 la Paeria de Cervera va comprar l’antiga farinera, declarada el 2003 Bé Cultural d’Interès Nacional i, en aquests moments, i després d’anys d’abandonament, s’està treballant en noves propostes que permetin la recuperació de l’edifici i el poder dibuixar un nou projecte museístic per a la ciutat.

MEMBRES DE L’EQUIP DE RECERCA

Carme Bergés Saura, coordinadora

Montse Graells Vilardosa

Ramon Pijuan Regidor

Descarregar informe: L’antiga farinera de Cervera. Projecte de recerca oral i inventari de la maquinària.

Documental: L’Antiga Farinera de Cervera. La fàbrica i els seus treballadors.