Enguany des del Museu de Cervera tornem a participar en la 7a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic, una mostra de produccions audiovisuals relacionades amb la recerca i el patrimoni etnològic en general que combina filmacions amateurs antigues amb documentals i pel·lícules de ficció, totes sota el denominador comú de ser, d’una manera o altra, testimonis de formes de vida que es donen en la nostra societat. Alhora, la mostra també pretén il·lustrar com en les últimes dècades l’audiovisual ha penetrat en l’etnografia i vol posar de relleu com la recerca etnològica s’ha servit de l’audiovisual per documentar i explicar allò que ha investigat.

Els dies 4, 5 i 6 de juliol, a la Casa Museu Duran i Sanpere es projectaran diferents audiovisuals amb un fil conductor cada dia. A totes les sessions es serviran tapes amb denominació d'origen Galícia, a la terrassa del Museu.

Per a més informació us podeu descarregar el programa complet de Cervera de la Mostra.

Dimarts 4 de juliol

21 - ELS NOSTRES DIRECTORS: passi de curtmetratges

CUCLI

Dir. Xavier Marrades, 2016 (16’)
Presentació del documental, a càrrec de Xavier Marrades.

Retrat dels Moros i Cristians de Lleida

Dir. Miquel Camacho, Maria Martínez Bayona, 2012 (14’)

Making off La Passió medieval de Cervera

Dir. Miquel Camacho, 2016 (17’)
Presentació a càrrec de Miquel Camacho

Cita con el éxito

Dir. Robert Garcia Sisteró, guió: Robert Garcia Sisteró / Ray Ortega, 2017 (20’)
Presentació a càrrec de Robert Garcia

Dimecres 5 de juliol

21 - CULTURA CONVIDADA: Galícia

Passi de curtmetratges

Ser e voltar

Dir. Xacio Baño, 2014 (13’)

Mulleres da Raia

Dir. Diana Gonçalves, 2009 (42’)

Dijous 6 de juliol

21 h - Passi dels curtmetratges finalistes i guanyadors de la 10a edició del Festival Lo Cercacurts 2016

Presentació a càrrec de Robert Garcia
Aquest any, el Festival Lo Cercacurts fa una aturada per repensar la seva trajectòria i no ha programat una nova edició. Tot i això, es manté la seva participació a la Mostra de Cinema Etnografic de Cervera amb el passi dels curtmetratges de temàtica etnològica que van quedar finalistes i guanyadors a la 10a edició de 2016.
Terrassa del Museu (Pulperia Noia)

22 h - Cuentos de amor al amor (de la lumbre)

“Mi madre solía leerme algunas páginas al anochecer. Después me pasaba el libro para que yo arrancara la primera hoja mientras ella abría la puerta de la estufa de hierro. Entonces la lanzaba al fuego y las llamas eran rojas, azules, verdes, y las cenizas planas y frágiles. Sí, todo empezó al amor de la lumbre”.
Històries familiars contades i recontades com sempre, i adaptacions de contes d’autors contemporanis per a públic adult.
Narració: Patrícia McGill, narradora uruguaiana resident a La Segarra.
Acompanyament, il·lustració, comentaris i abstraccions a l’acordió: Blai Navarro, músic barceloní resident a La Segarra.

PLACES LIMITADES A TOTES LES SESSIONS