30 de març de 2023 al Museu de Lleida

Educació i patrimoni són un binomi fonamental no només en l’àmbit de l’educació formal, sinó també en l’educació no formal i en l’educació permanent de la ciutadania. En una societat diversa i en constant transformació, el patrimoni cultural pot esdevenir una eina clau de cohesió i, els museus i equipaments patrimonials, un punt d’encontre entre diferents cultures.
La jornada té per objectiu obrir un espai de formació, debat i coneixement d’experiències. Està adreçada a professionals del patrimoni i els museus, a l’alumnat universitari i al personal docent en general.

Durant el matí, comptarem amb les intervencions d’Àngels Torrelles, investigadora del grup GRASE (Grup de Recerca i Anàlisi Social i Educativa) de la Universitat de Lleida, i de Marta Casas, antropòloga especialitzada en educació intercultural i educació inclusiva, i professora d’educació secundària. També es donaran a conèixer les experiències del Museu de Lleida, el Museu de Guissona i el Museu Tàrrega Urgell a través d'una taula rodona moderada per Aziz Bounjimi, tècnic territorial d’Òmnium Lleida-Ponent. El mateix Aziz ens plantejarà, després de dinar, una visita a l'àmbit d'Al-Àndalus del Museu de Lleida amb l'objectiu d'aplicar una mirada diferent a les col·leccions.

Jornada gratuïta. Places limitades
Inscripcions: reserves@museudelleida.cat

Jornades anteriors

II Jornada de Patrimoni i Educació - 16, 18 i 23 de març de 2021