Donant veu a les dones silenciades
Museu de Cervera, 8 de març de 2018

En motiu del Dia Internacional de la Dona, des del Museu de Cervera s’ha iniciat una campanya a través de les Xarxes Socials amb la qual es pretén donar veu a les dones que han format i formen part del Museu.

Amb el hashtag #donessilenciades, es pretén reivindicar el paper de la dona en la història i en la societat. Ho volem fer compartint imatges de dones que, d’una forma o altra, són presents en els nostres museus: artistes femenines, representacions de dones o noms femenins que conformen la història de les nostres col•leccions, però també, dones actuals, les que estem treballant en els diferents àmbits del museu, per tal d’avançar en clau d’igualtat.

Així doncs, el Museu de Cervera inicia aquest repte amb la crida cap a altres museus per tal que s’afegeixin a la campanya i, entre tots, construint un mosaic de dones que reivindiqui aquesta nova perspectiva de gènere, també, en el món del patrimoni i els museus.

El Museu de Cervera arrenca recuperant una dona fonamental per explicar la història de la Casa Museu Duran i Sanpere: Hermínia Grau i Aymà (1897 – 1982), muller d’Agustí Duran i Sanpere, una “donassa” que hauria brillat amb llum pròpia si els convencionalismes de l’època no l’haguessin condemnat a ser “la dona de”.

La campanya s’inicia dijous 1 de març i pretén arribar a museus d’arreu. El 8 de març, aprofitant la data assenyalada, el Museu de Cervera té previst una acció sorpresa que completarà aquesta iniciativa.