El Museu de Cervera va celebra el 2017, els 40 anys d’Aquelarre amb una exposició “en construcció” que es plantejava com un repàs de la festa al llarg del temps però, sobretot, com una crida a la participació. Els àmbits no eren mòduls tancats sinó que es van concebre com portes obertes a la recollida d’informació i a la posada en comú d’opinions, mirades i reflexions entorn els temes proposats.

L’exposició no era, doncs, un punt final de síntesi sinó, ben al contrari, era el punt d’inici d’un projecte més ambiciós que pretén activar la participació activa de tots els agents que tenen vinculació amb la festa al carrer, la recollida del màxim de material possible vinculat amb la festa i que, en aquests moments, està dispers, i el debat entre tots els interpel·lats per tal d’arribar a consensuar un relat que expliqui la festa de l’Aquelarre des dels seus orígens al moment present. De l’anàlisi concret la festa volem anar més enllà i obrir un relat de futur que creiem que entronque amb la necessitat reivindicada d’una Casa de la Festa.

L’edició d’enguany de la Jornada de Reviure el Patrimoni és doble i es desenvoluparà en 2 sessions diferents els darrers dissabtes de gener i febrer.

Nota informativa:

La sessió del 24 de febrer es trasllada al dissabte 3 de març.

Lloc de les jornades:
Auditori de Cervera