Exposició: Francesc Català-Roca (Valls, 1922 – Barcelona, 1998) és una figura cabdal en la història de la fotografia contemporània i una de les personalitats més importants de l’art català de postguerra.

Aquesta exposició es presenta com una lectura prospectiva d’una de les seves facetes com a fotògraf: la fotografia de retrat, un gènere que Català-Roca va conrear des dels inicis de la seva trajectòria, i especialment durant els anys en què va col·laborar amb el setmanari Revista (1952-1954), activitat que li va permetre conèixer i fotografiar grans personatges del seu temps. Conformen la mostra trenta-cinc retrats seleccionats per a l’ocasió procedents del seu fons d’arxiu, que actualment custodia l’Arxiu Fotogràfic del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

Aquesta exposició està organitzada per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, és una producció tècnica del Museu d’Art Jaume Morera i compta amb el suport del Servei d’Atenció als Museus de la Generalitat de Catalunya.

La inauguració tindrà lloc el proper 19 de setembre a les 7 de la tarda al Museu Comarcal de Cervera i intervindrà el Sr. Oriol Bosch, comissari de l’exposició.

Settings