Del 28 d’agost al 10 de novembre de 2019. Exposició temporal gratuïta.
Inauguració: dimecres 28 d’agost a les 19h al Museu de Cervera (c. Major, 115).

Es tracta del Diàleg#3 Llum i color de l’Aquelarre, de la Capital Cultural de Cervera 2019 i s’inaugura amb la 42a edició de l’Aquelarre de Cervera (del 30 d’agost a l’1 de setembre de 2019).
L’artista barcelonina, Mariona Millà, compromesa amb la societat i lligada estretament amb la cultura de proximitat, dedica aquesta mostra pictòrica a un estudi plàstic de l’Aquelarre de Cervera. Des d’una mirada personal, Millà interpreta la festa i l’imaginari que s’hi vincula. La pintora fa una lectura en clau artística de la trobada més cerverina de finals d’agost a partir de l’experiència en primera persona de la festa l’any 2011. Inclou dibuixos, pintures, escultures, maquetes de nova creació, amb el foc, les bruixes i els dimonis com a protagonistes.

En aquesta exposició, hi trobarem des d’una gran llibreta d’apunts “El Gènesi”, la qual plasma la visió instantània i espontània de l’artista, fins al desenvolupament curós i transformat de figures imprescindibles com ara el Mascle Cabró en múltiples accions, i òbviament les bruixes, tan divines com terrenals. Boniques o lletges però reivindicatives fins a la mèdul·la. Atrevides, emmascarades, guarnides amb cabells que els creixen llargs i tallen per fer apòzemes, amb cultius d’herbes remeieres i consciència ecologista i devora plàstics. Defensores de les llibertats dels humans i altres espècies a protegir. També peces a petit format mostren mirades i actituds, interrogants i blasfemes a voltes i confidents, d’altres; i fins i tot el visitant podrà entregar els seus desitjos i peticions dins un quadre de colors estridents que les acollirà.