Exposició prorrogada fins l'11 de febrer de 2018

Cervera compleix 100 any d’aquest esport a la ciutat i per tal de celebrar-ho s’han organitzat tot un seguit d’actes commemoratius d’aquest Centenari que tindran lloc al llarg del 2017 i més enllà. Una de les activitats principals és l’exposició  que inaugura el Museu de Cervera el proper dijous 21 de setembre dins la Festa Major.

L’exposició recupera una important selecció de documents i fotografies i, a través seu, us convida a fer un viatge en el temps i a descobrir, des de la formació del primer Club Cerverí d’Esports i Cultura, amb l’historiador Agustí Duran i Sanpere com a primer president, fins l’actualitat. Un viatge detallat pels diferents períodes que defineixen aquesta pràctica esportiva a Cervera i la seva importància en la formació i cohesió dels joves.

Tot un segle de vida que s’enllaça, s’entrecreua i es vincula directament amb la història de la nostra ciutat. La trajectòria dels clubs que han vertebrat aquest esport  té a veure amb aspectes esportius, i amb l’evolució del mateix concepte d’esport i de la seva organització al llarg d’aquests anys, però, també, amb els aspectes socials i econòmics que han marcat cada moment històric i que l’han anat influint i modelant.

Així doncs, parlar del centenari del futbol a Cervera és, també, fer un repàs a un segle d’història, a 100 anys d’èxits i fracassos, d’il·lusions i lluites, d’entreteniment i esforç, d’aprenentatges i coneixements.

L’exposició estarà oberta al públic del 21 de setembre de 2017 a l'11 de febrer de 2018.