EL RECONEGUT ESCULTOR ANTONI BOLEDA ARRIBA AL MUSEU DE CERVERA A TRAVÉS D'UNA RETROSPECTIVA ORGANITZADA PER L'INSTITUT D'ESTUDIS ILERDENCS

La mostra "L'ànima del Silenci", d’Antoni Boleda, es podrà veure al Museu de Cervera des del 8 de juny fins al 30 de juliol. Aquesta, intenta atansar-se a les vessants polifacètiques i estils que ha anat desenvolupant tant com a artista com a professor.  Veurem la seva formació en l’ofici d’escultor a través dels dibuixos, els esbossos, les primeres talles… Aquestes demostren el talent d’un jove Antoni davant el domini del dibuix, primer, i del volum i l’espai, després. Són obres on el mestratge de professors com Enric Monjo, Joan Rebull i Ferrant Bernat, l’estimulen a obrir un camí en el món de l’art que ja mai més abandonarà. És el moment on, amb l’ajut i suport del seu pare, comença a guanyar primers premis en concursos d’àmbit estatal.

Com  en molts dels artistes de la seva generació, hi va haver un procés posterior on va començar a simplificar les figures. Sovint arribant a processos d’abstracció on el gest o la proporció ens insinua el possible punt de partida. Aquesta constant s’anirà repetint al llarg de la seva dilatada carrera. Si una cosa és curiosa és que, al contrari de molts dels artistes del segle XX, no renuncia mai ni a una opció ni a l’altra, fet que el fa quasibé únic. Són obres, tant en les exemptes com en els relleus, amb temàtiques universals de nus, parelles, esports… i realitzades amb materials tant diversos com la terracota, bronze, pedra, fusta, plàstics... Antoni Boleda ens ofereix una àmplia mostra dels seus treballs des de les escultures minimalistes a les pedagògiques.